در دنیای امروزی شاهد رشد و پیشرفت رسانه و شبکه های اجتماعی با سرعت بالایی هستیم. استفاده از رسانه های اجتماعی امکانات بسیار زیادی را در جهت شناسایی برند و کسب و کار اینترنتی شما به کاربران ارائه می دهد و باعث می شود بیشتر با آن آشنا شوند. اما ممکن است این سوال پیش آید که در این شبکه ها تولید محتوا چگونه انجام پذیر می گیرد و به شکلی صورت پذیر است؟ تولید محتوا چگونه ما را برای رسیدن به اهدافمان یاری می دهد و به آن نزدیک می کند؟
در هر زمینه ای اطلاعاتی وجود دارد که لازم است آن را با استفاده از نشر، رسانه، مجله، سخنرانی ها، کتاب، اینترنت و… در قالب تولید محتوا به دیگران انتقال داد.
محتوا می تواند مواردی باشد از قبیل محتوای قبض آب و برق، سفرنامه ها، تابلوهای نصب شده در شهر، پادکست، فیلم و خیلی چیزهای دیگر که شما اصلا به آن فکر هم نکرده اید. اما در واقع تولید محتوا شامل این چیزها و هرچیز دیگری که بتواند پیامی را انتقال دهد می شود.
محتوای وب همان قسمتی در وب است که با استفاده از متن، تصویر و صوت نمایش داده می شود.
تولید محتوا وب می تواند شامل مواردی از قبیل متن، صوت، تصویر، فیلم و
انیمیشن باشد، محتوا های دیگری از قبیل: اسناد، داده های کاربردی، خدمات
الکترونیکی، فایل های صوتی تصویری، صفحات وب شخصی و ایمیل ها نیز هستند.
باید طوری به تولید محتوا بپردازید که در کلمات ایجاد ارزش کنید. این کار از مهم ترین اصولی است که باید در تولید محتوا رعایت شود. دقت داشته باشید که محتوایی که استفاده می کنید از کیفیت بالایی برخوردار باشد چرا که به کارگیری محتوای بی ارزش، بین برند شما و هدفتان فاصله می اندازد. یکی از کلیدی ترین اقدامات در این خصوص شناخت مخاطب می باشد. در گام اول باید سعی کنید به تشخیص علاقه مندی ها، سلیقه و هدف آن ها بپردازید و آن ها را شناسایی کنید. برای اینکه بتوانید کارایی خود را در جذب مخاطب بالا ببرید همیشه به دنبال بهترین و برگزیده ترین محتوا باشید و محتوایی تولید کنید که در مخاطب ایجاد انگیزه کند.
محتوای خود را طوری آغاز کنید که بیانگر مشخصات برند، حیطه فعالیت، اهداف و چشم اندازهای مد نظر شما باشد و بتواند به درستی به معرفی برند شما بپردازد. همچنین محتوای شما باید به گونه ای باشد تا بتواند برتری شما نسبت به رقبا را به خوبی نشان دهد اینکه چه خصوصیتی در برند شما وجود دارد که باعث پدید آمدن این تمایز می شود.
برای
نزدیک شدن به اهداف بلند مدت و کوتاه مدت شما تولید محتوا می تواند بسیار
موثر باشد. تاکتیک های برگزیده از جانب شما لزوما با محتوا باید هم جهت
باشد و به یک سو حرکت کند. تولید محتوای ایجاد شده به وسیله شما باید بسیار
هوشمندانه، قدرتمند و با کیفیت باشد تا بتواند بر روی مخاطب تاثیر بگذارد.
محتوای خوب محتوایی است که بتواند مقصود شما را به راحتی به مخاطب انتقال
دهد علاوه بر این در مخاطب حس اعتماد ایجاد کند.
دسترسی مخاطب به محتوا
باید به سادگی انجام پذیر باشد. تولید محتوا باید این توانایی را داشته
باشد تا مخاطب را به نظر دهی تشویق کند و آن را به اشتراک بگذارد. تاثیر
گذاری محتوا بر روی مخاطب پس از خواندن مطالب می تواند او را به یک مخاطب
با وفا تبدیل کند. عکس العمل مخاطب نسبت به محتوا این امکان را برای شما
فراهم می کند تا بیش تر از علاقه مندی های مخاطب آگاه شوید.
در رسانه های اجتماعی تولید محتوای نوشتاری نسبت به دیگر محتواها بیشتر به کار گرفته می شود. محتوا باید به گونه ای بیان شود تا همانند داستانی، برند، محصولات و خدمات شما را برای مخاطب شرح دهد. تولید محتوا باید نمایانگر برند شما باشد و بتواند پیام شما را به درستی به مخاطب برساند. همچنین این امکان را داشته باشد تا کارایی و منحصر به فرد بودن محصولات و خدمات شما را برای مخاطب به روشنی بیان کند و هیج ابهامی در ذهن آن ها باقی نگذارد.
تولید محتوا باید با زبانی ساده و رسا به تحریر درآید، پیچیده و قابل فهم نباشد. به بیانی دیگر مخاطب بتواند آن را به خوبی بفهمد و درک کند. خستگی نباید بر روی شما تاثیر گذار باشد و باعث شود محتوایی تولید کنید که از کیفیت بالایی برخوردار نیست. محتوایی که دارای ضعف است سبب دوری شما از هدفتان می شود. به منظور ایجاد یک محتوای خوب و انتشار آن نیازمند برنامه زمان بندی هستید.
هنگامی که تصمیم دارید برای معرفی برند و محصولات خود در شبکه های اجتماعی به تولید محتوا بپردازید، داشتن برنامه ریزی از الزامات به حساب می آید. در برنامه ریزی باید مواردی از جمله پیگیری مخاطبان خود، شناسایی مخاطبان خود، تهیه یک جدول زمان بندی و در آخر پیگیری مطالب منتشر شده را در نظر داشته باشید.
بیشتر
مدیران، تولید محتوا را بخش مهمی از سایت می دانند که با استفاده از آن با
مشتری ارتباط برقرار می کنند، معرفی شرکت و محصولات در قالب محتوا انجام
می شود، که در نهایت باعث می شود بازدید از سایت شما بالا رود و همچنین کسب
و کار اینترنتی شما رونق بیشتری بگیرد.
تولید محتوای سئو شده، اولویت
موتورهای جستجو است زیرا از این طریق میتوانید رتبه سایت خود را افزایش
دهید. اما باید محتواها به صورت منحصر به فرد و طبق نیاز مشتری باشد، اگر
محتوا سئو شده و منحصر به فرد نباشد موتورهای جستجو آن ها را رد می کنند.
مزیت های تولید محتوای سئو شده برای وب
هر
محتوایی باید به صورت یکتا و با توجه به کسب و کار اینترنتی تولید شود،
این یعنی در هر تولید محتوایی ابتدا باید نیازهای مشتری را شناسایی کنیم،
رفتار کاربران را آنالیز کرده و مطابق با یک استراتژی خاص به تولید محتوا
بپردازیم. در واقع باید یک فرآیندی در نظر بگیریم و مطابق آن پیش برویم.
بعد از تولید محتوا باید به طور مرتب آن ها را بررسی کرده تا به هدف مورد
نظر برسیم.
اگر تولید محتوای خود را به یک نفر نسپارید موجب می شود
کیفیت محتوای سایت پایین آمده و مخاطبان شما کاهش پیدا کنند در نتیجه رتبه
سایت شما در موتورهای جستجو هم پایین خواهد آمد.
فرآیند تولید محتوا برای کسب و کارهای متفاوت:
گام اول: نیاز سنجی
گام دوم: مخاطب شناسی
گام سوم: استراتژی تولید
گام چهارم: ایجاد تقویم تولید محتوا
گام پنجم: تحلیل و آنالیز- تولید محتوا
به طور کلی می توانیم بگوییم که تولید محتوا علاوه بر اینکه قادر است به معرفی برند و محصولات شما در شبکه های اجتماعی بپردازد بلکه با تولید یک محتوای خوب و کیفیت بالا می توانید رتبه بالاتری را در گوگل برای خود رقم بزنید.
نکته بسیار مهم :
تیم حرفه ای بست فارسی به زودی پنلی برای سفارش تولید محتوای سایت شما به صورت محتوای سئو شده و حرفه ای راه اندازی میکند. تا شما یتوانید سفارش تولید محتوا داده و با کمترین هزینه تولید محتوا حرفه ای داشته باشید.